TIPS OCH INSPIRATION TILL PYSSEL

lördag 14 januari 2012

Virkad katt.


Den här katten har jag virkat till min äldsta dotter. Jag hade mönstret till en japansk virkad katt (Amineko) som utgångspunkt http://www5a.biglobe.ne.jp/~mite/diagram/crochetedCat.html , men ändrade mycket på huvudet. Garnet var raggsocksgarn. Som fyllning hade jag små stenar och plastgranulat i baktassarna och rumpan, så att katten kan sitta. Resten stoppade jag med vanlig kuddfyllning.

Deze kat heb ik gehaakt voor mijn oudste dochter. Ik heb het patroon voor een Japanse gehaakte kat (Amineko) als uitgangspunt genomen, maar heb veel aan de kop veranderd. Ik heb dikke sokkenwol gebruikt. De kont en de achterpootjes heb ik met kleine steentjes en plastic korreltjes gevuld, zodat de kat makkelijk kan zitten. De rest is gevuld met gewone kussenvulling.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Leta i pysselbloggen:

Följare