TIPS OCH INSPIRATION TILL PYSSEL

tisdag 8 mars 2011

Vårlängtan.


Nästa gång måste jag verkligen visa vad barnen har gjort under tiden! Men nu fuskar jag lite till och visar vad jag själv har virkat. Mycket användbart som dekoration, men barnen tycker definitivt att det här är leksaker!

In plaats van te laten zien wat de kinderen gemaakt hebben, zijn hier alweer foto´s van wat ik zelf gehaakt heb. Heel geschikt om mee te dekoreren, maar de kinderen spelen er veel liever mee!


Det finns många fina virkmönster att hitta på nätet, och här har jag blandat och anpassat tills jag blev nöjd. Till småbarn är det bättre att inte sy en knapp i påskliljan, men annars är det bra att tillsätta lite färg, tycker jag. En påsklilja sydde jag på en säkerhetsnål, så att den blev en fin brosch.

Er zijn heel veel leuke haakpatronen te vinden op internet, en voor de eieren en de narcissen heb ik er een paar gecombineerd en aangepast tot ik tevreden was. Als er kleine kinderen met de narcissen spelen, is het beter om er geen knoopje in te naaien. Maar ik vond het leuk om op die manier een beetje kleur toe te voegen. Een andere gehaakte narcis heb ik op een veiligheidsspeld genaaid, zodat het een leuke broche werd.
.
Det är fortfarande långt till påsk, jag vet. Men det skadar inte att längta lite...

Het is natuurlijk nog lang geen pasen, maar het kan geen kwaad om er alvast naar uit te kijken...
.

1 kommentar:

Elin sa...

Åh, vilka fina vårblommor! Hoppas verkligen det börjar dyka upp några ute snart också.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Leta i pysselbloggen:

Följare