TIPS OCH INSPIRATION TILL PYSSEL

måndag 23 november 2009

Julmarknad Frövifors.


Julmarknaden i pappersbruksmuseet i Frövi var välbesökt och mycket bra organiserad. Det var en stor marknad med många försäljare. För min del var det mycket bra att det var inomhus; det blir annorlunda nästa vecka i Grythyttan!

Granen gjorde jag genom att skära sneda bitar PlayMais. Ibland har jag sedan delat den tunnaste sidan i två "grenar". Grenarna nederst på granen har jag gjort av två bitar, så att de blev lite längre. Egentligen blir det aldrig fel. Snön gjorde jag genom att riva vita PlayMais-bitar med rivjärn. Det måste vara en med små hål! Sedan har jag blandat i lite fiberglitter, så att det ser ut som riktig snö. För att sätta fast snön på granen har jag spejat lite vatten på den, och sedan har jag lagt på flingorna. Det får inte bli för blöt!!!

I tomtens släde har jag förutom PlayMais också använt en liten bit kartong, fyra pinnar och lite tråd. Det skulle nog ha gått bra utan också, men nu blev det lite enklare och resultatet är mer hållbart.
.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Leta i pysselbloggen:

Följare